Beter reclame maken voor je bedrijf?

Geef je veel geld uit aan reclame, maar behaal je nog niet de resultaten waar je op had gehoopt voor je bedrijf? Dan zijn er een aantal manieren om slimmer en beter gebruik te maken van de reclame die je maakt voor je bedrijf. Hieronder geven wij graag meer informatie over hoe dit eventueel beter in te zetten! 

Pas de term meten is weten online goed toe op jouw bedrijf! 

Online kan vrijwel alles worden gemeten. Ben jij hier actief mee bezig? Dan kun je er namelijk precies achter komen hoeveel geld je aan iets uitgeeft en hoeveel bezoekers je daarvoor terugkrijgt. Daarnaast kijk je naar hoeveel een gemiddelde bezoekers jou oplevert. Op deze manier zie je precies welke van je kanalen wel of niet rendabel zijn. Dit is een interessant artikel over hoe je het online succes van je bedrijf beter in kaart brengt. 

Experimenteer voornamelijk aan het begin met verschillende kanalen en zet de kanalen op verschillende manieren in. Wanneer je namelijk weet wat wel en niet werkt dan kun je ervoor kiezen om te stoppen met de dingen die niet werken en volledig in te zetten op die dingen die wel werken. 

Offline marketing niet vergeten

Online marketing is natuurlijk hartstikke mooi, maar het is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat je de offline kant van de marketing niet vergeet. Doordat alle bedrijven zich richten op de online kant, ontstaat hier veel concurrentie en blijft er offline vaak kansen liggen. 

Een aantal zaken waar je sowieso maar eenmalig aandacht aan hoeft te besteden is jouw zaak. Zorg dat deze er van binnen professioneel uitziet, maar ook dat er aan de buitenkant duidelijk is waar het om gaat. Verschillende vormen van gevelreclame is een van de beste manieren om gezien te worden. 

Maar daarnaast kan het zijn dat jij graag lokaal gevonden wilt worden. In dat geval is het zeer interessant om eens naar de lokale bladen en kranten te kijken. Mensen die dit lezen hebben sowieso veel meer tijd en aandacht die ze erbij houden en daarom is de kans van conversie een stuk groter wanneer je hier wordt gezien dan wanneer het online is. Bovendien is het een goede manier om lokaal goed onder de aandacht te komen. 

Bericht auteur: admin